Vår son fick också stipendier

19260448_10155612174997275_1959939787825843293_n.

Vi hade skolavslutning häromdagen. Rektorn håller tal., hela skolgården är fullpackad med föräldrar. Syskon och släktingar. Då blir det dags för utdelning av stipendier. Ska erkännas att jag inte lyssnar så noga….men så tycker jag mig höra ett bekant namn..tittar på min sambo vars tydliga min bekräftar att jag hört rätt.
Vår son har fått stipendie!
Vår son som har ADHD och som rätt ofta ger oss gråa hårstrån men också mycket glädje och skratt. Ett bevis på att vårt kämpande varje dag inte varit förgäves. Allt bråk och tjat om läxor bleknar och kvar finns en otrolig tacksamhet och glädje för vår son och hans kämpaglöd. Lärarnas otroliga engagemang. Utan dem hade vi inte stått där vi gör idag. Och en tanke till alla dem som inte har samma tur…
Att bli uppmärksammad för det slit och det kunskapslyft han gjort är så mer värt än vad någon kan ana!

Så jag är löjligt glad för att vår son går på en skola som även uppmärksammar individer som får kämpa lite i motvind och som ser individers strävan och inte bara höga betyg.

Tack 😍👏

/Jessica Mårtensson

Kommentera

