Att ha en diagnos som jag har är inte alltid det lättaste att hantera

20245676_10156124505529947_1768473010640007609_n

Jag kan själv inte förstå varför jag sårar människor som jag älskar. Jag förstår inte vad de är för fel på mig, vilket för mig är otroligt frustrerande. Jag har hamnat i någon ond cirkel.
Jag blir arg över att ingen förstår mig, slänger ur mig något elakt som oftast resulterar i bråk. Fastän det är det sista jag vill.
Efteråt känner jag mig ännu mer missförstådd och sårad och blir riktigt riktigt ledsen. Jag känner liksom att jag har fastnat i ett ekorrhjul som jag aldrig kommer ur.

Så länge jag kan minnas så har jag alltid blivit dömd och fått stämplar på mig. Jag försöker varje dag att inte ta åt mig av dessa elaka saker jag fått höra men det tar tid och kraft att återhämta sig och bli stark.
Ibland spricker det där lilla skalet som man lyckats bygga upp.

Egentligen är jag en fin och varm person som vill alla det bästa. Men ibland så kan även jag behöva lite hjälp och stöd på vägen.
För när ingen tror på en, ingen ser, ingen lyssnar. Då är de lätt att allt rinner över och blir en stor explosion i min skalle som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera. Alla känslor och tankar går åt 10000 olika håll och jag vet varken in eller ut.

Att ha en diagnos som jag har är inte alltid det lättaste att hantera. Varken för andra eller för mig själv.
Den har dragit och drar ett fruktansvärt tungt lass för att jag har varit som jag varit och fått lida för all skit jag ställt till med. Men ändå så har den någonstans lyckats få mig att känna mig älskad.

Jag fattar knappt själv hur folk i min omgivning har haft orken att orka med mig och alla mina upp&downs.
Det gör ont i mig när jag tänker på hur tufft det har varit för alla att dras med mig och alla problem som kommit på köpet.

Men ingen kan ändra på mig utan bara jag själv och nu är de dags för en förändring. En stor sådan.
Det här är mitt liv, mitt år och min förändring.
Ensam är stark men tillsammans är vi som starkast!

/Sophie Zoie Sconfienza

#tillsammansmotadhd #aldrigensam #vågavaradigsjälv #taingenskit

Kommentera

