Mamma, du är den enda som förstår mig

1012528_510023482417977_97937492_n.

”Jag vill att du är med mig i skolan mamma. Där bara skäller lärarna när allt blir fel.
Du hjälper mig istället så det som är tokigt blir rätt”
 
Jag har varit med på syslöjden ett antal lektioner, annars skulle mitt barn inte få delta då ”det var så stökigt” och ingen resurs fanns att tillgå.
Jag har suttit med i timtal i klassen invid bänken, väglett, avläst, bromsat, gasat. Förmiddag efter förmiddag tills jag rev i ordentligt. Jag gjorde skolans jobb. Helt obetald.
Men utan mig rasade mitt barn och fick inget gjort. fick raseriutbrott, gick hem, blev ful i munnen till andra vuxna – för de lyssnade ju inte, kunde inte läsa av i tid, kunde inte tolka signalerna.
 
Nej, det blev ingen resurs, ingen personal invid skolbänken så att dagen blev okej att vara där.
Det slutade med att mitt barn inte längre gick dit överhuvudtaget. Läraren hade ett stort hjärta för sina elever men saknade kunskap helt om NPF, hade inte tiden heller för den delen att vara med mitt barn
 
”Mamma, du är den enda som förstår mig”
Kommentera

