Det är svårt att förklara men du kanske kan försöka lyssna på mig

22528110_10156016209742275_5143110334981138031_n

Du ska ju klara av det här, det går om du vill
bara du försöker men du måste sitta still.

Sluta vifta med pennan, lägg suddet på sin plats.
Du stör dom andra, sitt still och vänta tills det är rast.

Du måste räcka upp handen inte säga rakt ut, det är fler än du som vill svara, vi får prata när lektionen är slut.

Du måste lära dig att lyssna inte sitta å titta i det blå.
Vad gör jag för fel när jag inte dig kan nå.

Det pirrar i kroppen det är svårt att vara still, jag har sagt till benen men dom gör inte som jag vill.

Jag vill vara duktig vill vänta på min tur men orden bara bubblar över det går inte att bromsa, förlåt om jag gjorde dig sur.

Jag begär inte mycket men jag vill att du mig ska förstå.
Jag lyssnar faktiskt bästa när jag verkar titta i det blå.

Mina händer behöver pilla med något för att jag ska kunna focucera och lyssna på dig.
.

Text:Linda Warvelin

Kommentera

