Mina upplevelser och tankar när jag lever med ADHD/Autism

22519187_1483468158406833_3584862087527056123_n.

Så vem är jag?
En berättelse om hur mina upplevelser och tankar är. Jag lever med ADHD/Autism och högkänslighet.
Ofta känner jag mig väldigt missförstådd och annorlunda. Att ta plats för mig har inte varit lätt i livet. Under hela min uppväxt har jag brottats med tankar om hur det känns att känna sig otillräcklig och oduglig. Att inte passa in i samhället. Att få kämpa för sina rättigheter.

Min hjärna är på ”högvarv”. Efter en hel dag blir jag väldigt trött då det har varit mycket intryck och socialt umgänge. När jag möter personer i min vardag så är det svårt att förklara för dem hur mina upplevelser är. Både min adhd och Autismen gör att jag är i stort behov av vila och små pauser under dagen. I perioder så har jag en hyperaktivitet. Inte att jag måste göra saker hela tiden, där har jag hittat verktyg utan det är mest som kaos i hjärnan så jag blir så trött. Har koncentrationssvårigheter som också gör att jag blir väldigt trött, Då jag i min vardag behöver fokusera mycket.
Har svårt för förändringar så som nya miljöer, lära känna nya personer etc…behöver min struktur och planering men jag har också börjat gå utanför min ” komfortzon”
Det blir väldigt rörigt inom mig, en slags panikkänsla då jag är alldeles för social, det knyter sig i magen. Jag måste få vara själv för att få bearbeta och processa mina dagar.

Mitt råd till er alla där ute: var dig själv och gör det du önskar.
❤️ always go with your passion ❤️

Man kan göra allt man drömmer om inom sig om det inte alltid fungerar precis som man önskar i detta nu.

Susanna Bergenstråhle

Kommentera

